Prezenty dla pracowników często kojarzą się z długopisami w kolorach marki, kubkami i notatnikami z wielkim logo czy smyczami na klucze, które szybko lądują w koszu. Jednym słowem: nuda. Czy firmowe prezenty można zrobić inaczej? I przede wszystkim: czy warto? Sprawdźmy.

Prezenty firmowe – dobra inwestycja czy strata pieniędzy?

Pierwszy dzień w pracy, święta, urodziny, świetne wyniki – jest wiele okazji do podarowania pracownikowi prezentu. Jednak większość firm nie ma opracowanej strategii wręczania upominków, a często wręcz nie robi tego wcale – powodem jest nie tylko brak zarezerwowanego budżetu, ale również brak pomysłów

Ktoś może powiedzieć: nie ma obowiązku dawania prezentów dla pracowników. To prawda. Jednak tego rodzaju upominki to korzyść nie tylko dla obdarowanego, ale też jego pracodawcy

W 2021 roku przeprowadzono badanie Coresight Research wśród 300 nabywców prezentów firmowych. Aż 80% ankietowanych firm stwierdziło, że upominki poprawiły ich relacje ze współpracownikami i klientami. Dodatkowo 48% respondentów zauważyło wzrost lojalności klientów, a także spadek rotacji pracowników

Wyniki ankiety Coresight Research są spójne z innym badaniem przeprowadzonym przez firmę Robert Half, w którym 66% pracowników zadeklarowało, że prawdopodobnie zrezygnowaliby z pracy, gdyby czuli się w niej niedocenieni. Wśród tzw. Milenialsów ten odsetek wzrasta do 76%.

To liczby, które robią różnicę. I doskonale pokazują, jak wielką rolę odgrywają firmowe prezenty w tworzeniu relacji z pracownikami oraz budowaniu ich zaangażowania. Docenienie ma znaczenie.  

Tylko czy każdy podarunek zapewni takie efekty? Z pewnością nie. Na efektywny i efektowny prezent trzeba mieć dobry pomysł.

Dobry, czyli jaki? Jak powstają prezenty dla pracowników w Magic Pack?

 

Dobry prezent to taki, którego otrzymanie sprawi obdarowanemu przyjemność. Bezużyteczne gadżety już dawno przestały kogokolwiek cieszyć, a więc i sens ich dawania jest znikomy. 

Dlatego w Magic Pack mamy do prezentów zupełnie inne podejście. W paczkach dla pracowników umieszczamy przedmioty funkcjonalne, a jednocześnie świetnie zaprojektowane. Chętnie dołączamy także wysublimowane smakołyki z lokalnego rynku. Chcemy, by po otrzymaniu upominku pracownik poczuł się naprawdę doceniony, a “dziękuję” wybrzmiewało z każdej otrzymanej rzeczy.  

Jak pokazują dane, tak starannie przygotowane prezenty mogą mieć ogromny wpływ na wzrost zaangażowania i morale pracowników, a także budowę pozytywnego wizerunku marki. “Pracują” więc nie tylko na satysfakcję obdarowanego, ale też biznesowe cele firmy

 

Wszystkie zestawy prezentowe Magic Pack bazują na naszych 3 głównych wartościach:

    • Jakość – w paczkach nie znajdziesz produktów przypadkowych marek. Wybieramy renomowane brandy, ponieważ zależy nam na trwałości i pięknym designie przedmiotów. To nie są prezenty, które pracownicy od razu po otrzymaniu odstawią w kąt. Wprost przeciwnie – będą korzystać z nich z przyjemnością przez lata.
  • Oryginalność – oklepane gadżety i kilka standardowych produktów spożywczych? Takie paczki to nie u nas. Szukamy ciekawych produktów o praktycznym zastosowaniu, które możemy łączyć w tematyczne, kreatywne zestawy. Myślimy o paczkach przez pryzmat pracowników “czy taki prezent by ich ucieszył?”. 
  • Personalizacja – również gotowych zestawów prezentowych. Możesz wybrać wygląd, kształt i wielkość opakowania, a także treść dołączonej do niego karteczki. Możemy sygnować Twoją marką zarówno paczkę, jak i jej zawartość. Dajemy szerokie możliwości personalizacji, a tym samym umacniania wizerunku firmy. 

 

Z Magic Pack masz również opcję stworzenia własnego zestawu od zera: dopasujemy każdy element prezentu (od opakowania po zawartość) do Twojej koncepcji, pomysłu czy wydarzenia. W ten sposób Twoje prezenty dla pracowników będą w pełni unikalne. 

Z Magic Pack nowy standard zawodowych relacji jest na wyciągnięcie ręki. Wybierz i wypróbuj jeden z naszych pakietów prezentowych: www.magicpack.pl/paczka-collection/