Nie masz pewności, czy warto wręczać prezenty pracownikom lub klientom? Sprawdź, co o prezentach w środowisku pracy mówią badania!
97% badanych ocenia pozytywnie prezenty w pracy
- Aż 97% osób badanych miło wspomina dawanie prezentów przez pracodawcę.
- 62% badanych twierdzi, że otrzymany od pracodawcy prezent to wyraz docenienia ich pracy!
- 56% podzieliło się tym, że prezent poprawia im samopoczucie!
- 46% mówi o tym, że prezenty wpływają na nich motywująco!
Oznacza to, że prezenty nie tylko są mile widziane w pracy, ale też potrafią doceniać, poprawiać samopoczucie i zmotywować!
Upominki firmowe pozwalają poczuć docenienie
Według 4 na 10 osób badanych jedną z najważniejszych zalet dawania prezentów w pracy jest poczucie zauważenia i docenienia obdarowanych. Ważne jest też jednak wsparcie poprzez boxy firmowe polityki równościowej firmy oraz inkluzywności, co wpływa na atmosferę pracy, której chce się być częścią.
Paczki firmowe to nie tylko prezenty świąteczne
⅔ osób ankietowanych przyznało, że najpopularniejszymi okazjami dawania upominków jest pokazanie docenienia czy uznanie osiągnięć pracowników firmy.
Dlatego w Magic Pack tworzymy:
- welcome packi,
- prezenty świąteczne,
- kosze prezentowe,
- boxy firmowe na przeróżne okazje, w tym na jubileusze zarówno dla pracowników jak i klientów.
Jakie prezenty są wręczane w firmach?
Niemal jedna czwarta pracowników otrzymuje świąteczny prezent od swojego pracodawcy, a średnia wartość upominku wynosi 407 zł.
Jednak z doświadczenia Magic Pack wynika, że popularnością cieszą się również paczki na mniejsze święta okolicznościowe, jubileusze oraz na powitanie pracowników – welcome packi.
Źródła
- Raport Katalogu Marzeń oparty na wypowiedziach 580 pracowników firm działających w Polsce.
- Coresight, Gift now. Unboxed: The $258 Billion US Corporate Gifting Opportunity. Na podstawie analizy danych z 300 odpowiedzi w ankiecie online, przeprowadzonej na klientach prezentów firmowych w Stanach Zjednoczonych. Kwiecień 2022 i maj 2021.
- Reprezentatywne badanie sondażowe na zlecenie Nationale-Nederlanden przeprowadzone zostało metodą CAWI przez firmę SmartScope w dn. 23-30 listopada 2021 r. na grupie 1086 osób 16+ pracujących zawodowo.